Evaluering og opfølgning på skolen

Skriftlig evaluering

Efter et kursus på Kompetencecenter Dyslexia vil elevens forældre og lærerteam modtage en skriftlig evaluering af kursusforløbet. Evalueringen indeholder bl.a. information om kursusindhold.

Møde med elevens lærerteam

I forbindelse med et kursus på Kompetencecenter Dyslexia vil en skolekonsulent fra Kompetencecenter Dyslexia mødes med elevens lærerteam. Mødets formål er at tale om, hvordan det eleven har lært på kurset overføres til elevens arbejde i klassen.

Opfølgning på elevens egen skole (co-teachingforløb)

På nogle hold er der i forbindelse med kurset på Kompetencecenter Dyslexia planlagt opfølgning elevens egen skole. På mødet med elevens lærerteam bliver der aftalt rammerne og målet for opfølgningen. Metoden vi bruger til opfølgning i klassen fra skoleåret 22-23, vil være inspireret af co-teaching. En skolekonsulent fra Kompetencecenter Dyslexia vil altså deltage i elevens almene undervisning og støtte klassen og læreren i at arbejde ordblindevenligt, fx ved at lave stationsundervisning med fokus på brug af AppWriter. Formålet med opfølgningen er at støtte op om elevens anvendelse af it-redskaber og generelle deltagelse i undervisningen. Derudover har opfølgningen fokus på at give sparring til elevens lærere/ressourcepersoner.