Forældremøder

Det er vigtigt, at forældre til elever med ordblindhed har viden om deres barns funktionsnedsættelse. På den måde kan de bedst understøtte deres barns skolegang. Ud over et grundlæggende kendskab til ordblindhed, skal forældrene også have viden om, hvordan de kan hjælpe deres barn med at lave lektier, hvordan de kan inspirere deres børn til læsning i fritiden, hvordan it-hjælpemidler anvendes, så de understøtter barnets læring, og hvordan ordblindhed kan påvirke barnets faglige selvtillid og selvværd (Kilde: EVA-rapport "Hvordan kan skolen understøtte samarbejdet med forældre til ordblinde elever?", 2021).

På Kompetencecenter Dyslexia er det derfor vigtigt, at vi giver forældre information om ordblindhed, hvad eleverne bliver undervist i, og hvordan man som forælder kan støtte sit barn derhjemme. Forældremøderne er fælles møder for flere holds forældre. Datoerne for forældremøderne sendes sammen med forældrebrevet for optagelse på kurset.