Familienetværk med fokus på ordblindhed

Familienetværket er et samarbejdsprojekt mellem Gentofte Kommune, Kompetencecenter Dyslexia og Gentofte Hovedbibliotek.

Familienetværket med fokus på ordblindhed er for familier med børn med ordblindhed i Gentofte Kommune. Der afholdes fire familienetværksaftener på Gentofte Hovedbibliotek hvert skoleår med forskellige temaer.  Formålet er at invitere børn og forældre til fælles arrangementer, der støtter viden og oplevelser omkring ordblindhed sammen med andre familier. Tidligere temaer på netværksaftnerne har blandt andet været:

• Hjerneforskning
  • Motivation og læring
  • Foredrag med succesfulde unge og voksne med ordblindhed
  • Uddannelsesmuligheder efter folkeskolen

Det er skolens læsevejleder, der sender invitationer ud til familienetværksaftner.

Datoerne for familienetværksaftnerne i skoleåret 22-23

• Tirsdag d. 13. september
  • Onsdag d. 30.november kl. 17.30-20.
    • Tema: Folkeskolen - og hvad så? (muligheder og udfordringer ifbm. uddannelse efter folkeskolen)