Dokumentarfilm og undervisningsmateriale

I efteråret 2021 havde vi på Kompetencecenter Dyslexia et samarbejde med Copenhagen Film om projektet “Læsning, læring og livskvalitet” bevilget af Undervisningsministeriet. Projektet udmundede i en dokumentarfilm om indsatsen i Gentofte Kommune på ordblindeområdet samt et undervisningsmateriale om ordblindevenlig undervisning. I filmen ses både nogle af os fra Kompetencecenter Dyslexia, skolechefen i Gentofte Kommune og ikke mindst søde elever fra kommunens skoler.

Vi er meget stolte af både filmen og undervisningsmaterialet og tænker, at det selvfølgelig skal deles vidt og bredt. Både film og undervisningsmateriale er tilgængelig på Materialeplatformen.

Link til dokumentarfilmen

Link til undervisningsmaterialet

Det er vores håb, at filmen og undervisningsmaterialet kan give inspiration til både elever, forældre, lærere og andre kommuner til, hvordan man kan arbejde ordblindevenligt. Del gerne filmen og undervisningsmaterialet videre!